bu ürün 1 iş günü içerisinde kargoya teslim edilmektedir.
20. yüzyılı büyük yıkımlara uğratan araçsal akılla
ilgili pek çok eleştiri yapıldı. hem batı dünyasında hem de islam dünyasında
meydana gelen sorunları ele alırken kaba bir akılcılıkla yetinilmemesi
gerektiği anlaşılmış durumda. artık hemen herkes ahlaken temellendirilmiş bir
dünya görüşünü şu ya da bu şekilde benimsiyor.
faslı dil, mantık ve ahlak filozofu taha
abdurrahman dinî amel ve aklın yenilenmesi adlı eserinde tam da bu konular
üzerinde duruyor. islami uyanışa felsefi temeller kazandırmak amacıyla kaleme
aldığı eserinde filozof, bunun yapılabilmesi için iki genel şart ileri sürer:
ahlaki tecrübe ve yenilenmiş akli bir yöntem. ona göre tutarlı ve bütünleşmiş
bir uyanış için bu iki husus tam manasıyla anlaşılmalıdır.
tarihin çizgisel değil ahlaki zamandan okumasını
yapan taha abdurrahman, bilgiyi amelin kurucu esası, ameli de bilginin
olgunlaşmış tamamlanışı şeklinde değerlendirir. söz ve uygulama arasındaki
uyumsuzluklara dikkat çeken filozof, sadece islam dünyasını değil aynı zamanda
batılı gelenekleri özellikle liberal batılı geleneği eleştirmektedir.
tartışmanın en zayıf akılcılık biçiminden ahlaken zorlayıcı en güçlü akılcılığa
doğru ilerlediği eser, islam felsefesinin ve teolojik metafiziğin öncüllerini,
siyasileştirmeyi, tasavvufi uygulamaları, modern selefi tezahürü çeşitli
boyutlarıyla ele alıyor. geleceğin yenilikçi yollarını üretecek ahlaki bir
yöntemi belirgin kılıyor.