bu ürün 1 iş günü içerisinde kargoya teslim edilmektedir.
ahlak bireyin amel aracılığıyla kendini
gerçekleştirmesini ifade eder. bu yönüyle insanın özü ve onu diğer canlılardan
ayıran temeldir ahlaklılık. akıllılık da dâhil olmak üzere tüm insani
vasıfların kendisinden neşet ettiği bir niteliktir. ancak meseleye yüzeysel
bakan modernler bunu reddederler, dünya hakkındaki zanlara zemin hazırlayan
soyut akıl üzerinde ısrarcıdırlar. bu ise görecelik başta olmak üzere ahlakla
ilgili fikrî karmaşayı beraberinde getirir. taha abdurrahman'ın ahlak sorunsalı
kitabına da yansıyan felsefi düşüncesinin bütünündeki hâkim çizgi kesinlikle
ahlaktır. onun eserleri çeşitli yönleri ile birlikte ahlak felsefesi adını
verebileceğimiz bir alanda konumlanır. teorik şekilde ifade edilmiş ve
uygulamayla zenginleştirilmiş bir ahlaki amele öncelik verir. filozofun
görüşlerini, birbirini destekleyen sorunsallar ve kanıtlamalar biçiminde sunan
eser tam anlamıyla bu çizgiye odaklanmakta hem batı'da hem de islam dünyasında
karşılaşılan temel meselelere eğilmektedir. onun kapsamlı ahlak düşüncesi
yüzeysel ahlakın tersine, bizi otoritenin logosta değil, ahlakta olduğu yeni
bir medeniyet kurmaya çağırır. öyle ki bu medeniyette insanın hakikati aklı ve
sözüyle değil, ahlakı ve fiiliyle tanımlanır. bundan uzak maddeci küreselleşme
biçimlerini aşmanın yegâne yolu da ahlaklılıktır. o hâlde insanın bu dünyada
düzelmesini ve ahirette kurtulmasını istiyorsak, insanı ahlak medeniyetine
hazırlamaktan kaçış yoktur. seküler modern olanı islam ahlakı ile eleştiren
ahlak sorunsalı, insanın varlığının ahlaktan önce değil, onunla beraber olduğu
esasını kavramak için önemli bir başlangıç.