bu ürün 1 iş günü içerisinde kargoya teslim edilmektedir.
günümüzde amel kelimesi sadece ibadetlerle sınırlı
davranışları ifade eden bir terim şeklinde anlaşılır. oysa insanın yaptığı her
türlü iş, tutum, davranış, üretim, hareket, etkinlik, uygulama, fiiliyata geçirme
yahut gerçekleştirme gibi pek çok eylem bu kelimeyle ilgilidir. bu yönüyle amel
geleneksel içeriklerin ufkunu açar ve onları anlaşılır kılar. hem zaten pratik,
teorik bilgiyi inceltip, geliştirip derinlik kazandırmaz mı? aslında
"allah bildiğiyle amel eden kimseyi bilmediğine varis kılar." hadisi
bunu doğrulamaktadır.
taha abdurrahman temel eserlerinin neredeyse tümünde amele yer verir ve
kelimeye dikkate değer felsefi bir açıklama getirir. amel sorunsalı kitabında
islam'daki bilgi-amel diyalektiğini, islam epistemolojisinin temellerinden biri
şeklinde anlamaktadır. bu ise inanç, dil ve bilgiyi bir pratik konusu olarak
ele alan filozofun yaklaşım tarzına batılı düşüncede genelde bulunmayan bir
boyut kazandırır. şu hâlde söz eylemle uyuşmadığı, söylem davranışa karşılık
gelmediği takdirde inancın bir değeri yoktur. buna karşın amel, sistemli
bilginin uygulanmasından ibaret değil, bilakis onun somutlaşmasının ve mükemmelleşmesinin
aracıdır.
bilgiyi amelin kurucu ilkesi kabul eden taha abdurrahman'ın teorik dikkatinin önceliklerini,
entelektüel ufkunu ve müdahalelerini yansıtan amel sorunsalı amelin içeriklerini,
biçimlerini ve yapılarını yeniden düşünme fırsatı sunuyor.