bu ürün 1 iş günü içerisinde kargoya teslim edilmektedir.
yazar: |
|
tercüman: |
|
sayfa sayısı: |
168 |
cilt tipi: |
karton kapak |
kağıt tipi: |
kitap kağıdı |
boyut: |
13.5 x 21 cm |
kelam ilmi'nde inanca dair hususların sağlam, sabit, değişmez,
kesin ve doğru bilgilere dayandırılması temel amaç olduğundan, bu ilimde zannî
ve taklidî bilgilere itibar edilmemiştir. kelamcılar nezdinde itikadî konularda
mütevatir derecesinde sağlam hadislerin yok denecek kadar az olduğu genel kabul
görmüş bir husus olduğu için, bu alanda kelam ilmi'nin ilgi sahası doğal olarak
ahad hadislere münhasır kılınmıştır. esas sorun da bu noktada baş göstermiş ve
ahad haberlerin itikadî konularda delil sayılıp sayılmayacağı meselesi önemli
bir problem olarak tartışılmıştır. kelam âlimleri, sahih bile olsa, zan ifade
ettikleri için ahad hadisleri tek başına itikadî konularda delil ve ölçü olarak
kabul etmemişlerdir. ancak onların bu yöntemine ciddi eleştiriler de yöneltilmiştir.
işte hadisin itikatta delil oluşu adıyla sunulan bu eser, kelamcıların söz
konusu yöntemine karşı kaleme alınmış bir çalışmadır ve hadislerin itikadî
konularda delil sayılması gerektiğine dair islâm dünyasında yayınlanmış nadir
eserlerden biridir. günümüz hadis otoritelerinden biri olarak şöhret bulmuş
olan muhammed nâsıruddîn el-elbânî'nin kaleme aldığı bu eserde, selef'initikadî
hususların ispatında kabul ettiği yöntem aynen benimsenerek, nasıl ahkâma dair
konularda tartışmasız delil kabul ediliyorsa, aynı şekilde hadislerin itikadî
konularda da delil sayılması gerektiği tezi savunulmaktadır. eserde ahad
hadisleri itikadî hususların ispatında tek başına delil kabul etmeyen
kelamcıların yöntemine ciddi eleştiriler yöneltilmekte ve bu metot çeşitli
argümanlar ileri sürülerek sorgulanmaktadır.