Sepet
Sepetin şu anda boş.
Konumunuza özel içerikleri görmek ve online alışveriş yapmak için başka bir ülkeyi veya bölgeyi seçin.
500 tl ve üzeri siparişlerinizde kargo ücretsiz
250 tl ve üzeri siparişlerinizde 35 tl kargo ücreti
Image
Image
evliya tezkireleri
evliya tezkireleri

dergah

evliya tezkireleri

Stok: 0
₺ 546.00
bu ürün stoklu değildir. üreticiden istenir ve bize ulaştıktan sonra kargoya verilir. genellikle 3-7 iş günü içinde kargoya teslim edilmektedir.
1

9786256839724

yazar:

feridüddin attar

tercüman:

süleyman uludağ

sayfa sayısı:

840

cilt tipi:

karton kapak

kağıt tipi:

kitap kağıdı

boyut:

16.5 x 23.5 cm

açıklama

“sebebini bilmiyorum ama, tâ küçüklüğümden beri bu zümrenin sevgisi ruhumda dalgalanıp durmakta, sözleri her zaman gönlümü ferahlandırmaktadır. ‘kişi sevdiği ile beraberdir’ hadisinde işaret olunan hususa bel bağlayarak, sûfîlerin sözlerini derleyip ortaya koydum. çünkü öyle bir zamanda yaşıyoruz ki, bu tarz sözler büsbütün perde arkasında kalmakta, iddiacılar mânâ ehlinin kılığında ortaya çıkmakta ve gönül ehli kibrit-i ahmer gibi aziz ve nadir bulunur bir hale gelmektedir.”

feridüddin attar

bir milletin veya toplumun inanış, düşünüş ve duyuş üslubunu, toplumsal bir varlık olarak yapısını, bu yapının belli başlı özelliklerini tanımak için o milletin oluşmasına etki eden klasik eserlere dikkat kesilmek gerekir. tasavvuf tarihinin önemli yazarlarından feridüddin attar’ın tek mensur eseri olan tezkiretü’l-evliya da böyle bir klasiktir. başta anadolu olmak üzere birçok bölgedeki tarikat ehlinin tasavvufi kanaat ve inanışları ya doğrudan ya da tercümeler yoluyla tezkire’ye dayanmaktadır.

feridüddin attar bu eserinde ca‘fer-i sâdık’la başlayıp hallac-ı mansur’a kadar sûfîlerin hal tercümelerini, manevi tecrübelerini, yaşadıkları vecd hallerini anlatmakta, sözlerini ve açıklamalarını nakletmektedir.

tasavvufa yönelik şiddetli tepki ve eleştirilerin yumuşadığı bir dönemde yaşayan attar, tasavvufi meseleleri ve telakkileri öncesine nazaran daha açık bir şekilde ortaya koyma imkânına sahip olmuştur. attar’ın dönemine kadar müellifler tepkiler dolayısıyla, dış görünüş itibariyle şeriata aykırı gözüken ve ilk bakışta dinî hükümlerle çatışır izlenimini veren tasavvufun tartışmalı meselelerini eserlerine almamışlardı. attar ise sûfîlerin yaşadığı manevi hayatı olduğu gibi aksettirerek tasavvufun daha rahat ve serbest bir ifadeye kavuşmasını sağlamıştır.

evliya tezkireleri’nde yeşeren tasavvuf anlayışı, mevlânâ ve ondan sonraki mutasavvıflarla gelişerek devam etmiş, özünü aynen muhafaza ederek türlü türlü ifadelere bürünmüştür.