bu ürün 1 iş günü içerisinde kargoya teslim edilmektedir.
yazar: |
|
tercüman: |
|
sayfa sayısı: |
240 |
kağıt tipi: |
kitap kağıdı |
boyut: |
12.5 x 20.5 cm |
emeric pressburger, bu usta işi “kara” gerilim
romanıyla, soykırım ve kötülüğün sıradanlığı üzerine yazılmış en etkileyici
yapıtlardan birine imza atmıştır. piyano akortçusu karl braun, 1965
haziran’ında londra’da kiraladığı odasına yerleşir. ilk bakışta okurun
rahatlıkla duygudaşlık kurabileceği, savaş sırasında kaybettiği karısıyla
çocuğunun yasını tutan, müzikten anlayan, ince ruhlu bir beyefendi gibi
görünür. siyasi görüşleri nedeniyle 1933’te almanya’yı terk ettiğini söyleyerek
komşularının saygısını kazanan bu alman, aslında insanlığa karşı işlediği
suçlardan yirmi yıldır aranan bir beyin cerrahı, nazi savaş suçlusu dr. otto
reitmüller’den başkası değildir. yakalanma korkusuyla yaşayan doktorun
paranoyasıyla birlikte gerilimin dozu da giderek artar. pressburger sarsıcı
finale doğru ilerlerken ahlak, sorumluluk ve ilahi adalet kavramları üzerinde
durur. 1966’da okurla buluşan cam inciler hakkında, braun’un gerçek kimliğinin
ilk bölümde ortaya çıkmasını eleştirerek yazarın asıl meselesini ıskalayan tek
bir yazı yayımlanmıştı. roman çok geçmeden unutulup kayıp edebi hazineler
arasında yerini aldı. savaş suçlularının edebiyatta belli klişelere
sığdırılarak tasvir edildiği o dönemde pressburger’ın hedefi, sıradan bir
insanla tüyler ürpertici suçlar işlemiş bir canavarı kendinde buluşturan karl
braun karakteriyle, hannah arendt’in de vurguladığı gibi, soykırım’ın
faillerinin sapkın ya da sadist değil, “son derece insan” olduklarına işaret
etmekti.