Kayıt Ol
Şifremi Unuttum
özdenören,
keskin gözlemciliğinin ürünü olan bu kitabında ‘yüzler’ çiziyor okuruna.
bozguncunun, büyüklenenin, alaycının, kaltağın, korkağın... yüzlerini. böylece
şeytan ve kötülük kavramı edebiyatın “teşhis” edici gücüyle somutlaşıyor. bu
yazılarda “o gün kararacak olan yüzler”, “ağaran yüzler”in bir kontrpuanı gibi
resmediliyor. edebî metinlerde hayale büründürülen birçok portre onun kalemiyle
yeniden üretilip ahlakî alanın belli prototiplerine dönüştürülüyor. othello’nun
şeytanı, sait faik’in hiçbir zaman doğmamış garip çocuğu, idam mahkûmunun
infazdan önceki yüz ifadesi, ebu cehil’in hasetçiliği, ebu talib’in bahanesi,
hamlet’in kulağına gelen fısıltılar, ivan karamazof’un içinde yekinen hayalet,
raskolnikof’un ürettiği cinayet gerekçeleri... bu yazıların dramatik ögeleri
olarak belirli ahlakî temalara göndermede bulunuyor. yazarın kalkış noktası
âl-i imrân suresi’nin 106. ayeti:
“o gün birtakım yüzler ağarıp, birtakım yüzler de kararır.”