bu ürün stoklu değildir. üreticiden istenir ve bize
ulaştıktan sonra kargoya verilir. genellikle 3-7 iş günü içinde kargoya teslim
edilmektedir.
hasan hân 19
yüzyılda yaşamış hindistan'ın önde gelen âlimlerinden biridir. hint alt
kıtasında kurumsal yapıya kavuşmuş bir fikir hareketi olarak ortaya çıkan ehl-i
hadîs ekolünün kurucularındandır. bu ekolün en önemli özelliği, hadisler
çerçevesinde kur'ân'ı tefsir etmek, allah'ın sıfatlarını barındıran âyetleri
te'vil etmekten uzak durmak, kur'ân'ın zâhirinden uzaklaşmamak ve taklit ve
re'ye başvurmamaktır. eserlerinde yazdıklarının kaynağını kur'ân, sünnet,
ardından da bu iki kaynağı rehber edinen selef âlimlerinde aramıştır. hasan
hân, fethu'l-beyân'da her sûre girişinde o sûreyle ilgili genel bilgilere yer
vermiş, özellikle âyetlerin inişi esnasında meydana gelen olaylara, sûrenin
barındırdığı âyet sayısıyla alakalı bilgilere temas etmiştir. kur'ân-ı kerîm'deki
bazı kelimelerin lügat ve sarf ilmi açısından kök ve veznine, nahiv ilmi
açısından cümle içindeki konum ve işlevine değinmiş, âyetlerde bulunan bazı
harf, edat ve bağlaçların da cümleye nasıl bir anlam kattığına işaret etmiştir.
belâğat ilmi çerçevesinde ise âyetlerdeki mecâz, teşbîh, istiâre, müşâkele ve
mukâbele gibi edebî sanatlara değinmiştir. fethu'l-beyân'ın en önemli özelliği
hz. peygamber, sahâbe ve tâbiînden gelen rivayetler ile bunlardan sonra gelen
selef âlimlerinden nakillerle telif edilmiş olmasıdır. hasan hân bu tefsirinde
sebeb-i nüzûl, mekkî-medenî, kırâat vecihleri gibi hususları göz önünde
bulundurarak âyetleri tefsir etmiş; nesh, muhkem-müteşâbih, hurûf-u mukataa,
kur'ân'daki tekrarlar vb. konuları kendi bakış açısıyla açıklamaya çalışmıştır.
nesefî'nin medârikü't-tenzîl, ibn kesîr'in tefsîrü'l-kur'âni'l-azîm ve
şevkânî'nin fethu'l-kadîr adlı tefsirlerinden alıntılar yapılan ve rivayetlerle
desteklenen eserde israiliyat'a yer verilmemiştir.