Kayıt Ol
Şifremi Unuttum
“müslüman âlimler fotoğraf makinesinin zararlarını
tartışıyorlardı 20. yüzyılın başlarında, aynı yüzyılın ortalarında ninelerimiz
fotoğraf çektirmekten sakınıyor ve mütedeyyin aile ortamlarında sinema, üzerine
tartışılması bile gerekli görülmediği ölçüde yabancı, sakıncalı bir faaliyet
olarak görülüyordu. geçen yıllar içinde sinemaya kendi tasvir geleneğimiz
açısından yeterince dâhil olduğumuz söylenemez.”
“hayatımız
ekranlarla kuşatılmış durumda. bu konuda aklımızı karıştıran sorulara tatminkâr
cevaplar aramanın, hollywood’la yarışan bir sinema için değil de alternatif bir
sanat, bir sinema açısından elzem olduğu çok açık. bu arayış bir bakıma insanlığın
binlerce yıllık serüveninin geldiği noktada bir birikimi heba edilmekten
kurtarmak anlamına da geliyor.”
cihan
aktaş, hayallerin ötesi - hayat temsil
sinema kitabında sinemanın kendine has konumu ve imkânları
üzerine düşünüyor. tasvir, mahremiyet, temsil, mana sineması, toplumcu sinema,
değişen seyir yolları, seyircinin belirleyiciliği, pürüzlü konuların boşluğunun
soruları, kadınlar, şehirler, belgeseller, hikâyenin gücü, edebiyat
uyarlamaları ve sinemanın krizi gibi konuları irdeliyor. sinemanın temsil
yeteneğinin dünyamızda bulduğu karşılığı filmler üzerinden araştırıyor ve yakın
uzak demeden tanımaya çalıştığı yönetmenleri birkaç cümle veya birkaç başlıkla
gündemimize dâhil ediyor.