Kayıt Ol
Şifremi Unuttum
rümuz-ül
edeb'in bir tür edebiyat tarihi olmasına karşın lehçe-t-ül hakayık bir tür
düşünceler tarihi. kırk ambar'ın bu yeni 2. cildi, 1980'de yayımlanan ve tek
bir baskı yapan kırk ambar'ın ikinci bölümünde ele alınan konuların yeni
konularla zenginleştiği, 1981 yılında ankara'da bir kez basılan bir facianın
hikâyesi adlı kitabın içeriğinin de bu konulara eklendiği çok daha kapsamlı ve
tamamen gözden geçirilmiş bir hali. cemil meriç'in ele aldığı birçok konu bugün
de güncelliğini koruyor, bugün de o konuların çeşitliliğinden ve içerdikleri
kimi düşüncelerden yararlanmak pekâlâ mümkün. cemil meriç okuyucusunu, bir kez
daha, "düşünenlerin düşüncesini düşünmeye, sonra da onların tesirinden
kurtularak kendi kafasıyla düşünmeye ve hiçbir görüşün esiri olmamaya"
davet ediyor. aydını aydın yapan da "uyanık bir şuur, tetikte bir dikkat
ve hakikatin bütününü kucaklamaya çalışan bir tecessüs" değil mi?